söndag 9 december 2012

Sötaste Nässjölucian ♥

 
Tjohoo, så blev det då min brorsdotter
 
Nicoles
 
tur att vara Nässjölucia ♥♥

 
Såå fina tjejer,
 
bjöd på skönsång i Nässjö Hembygdspark.
 
 
 
Halva släkten på plats,
 
för att beskåda denna härliga tradition;)
 
Gissa om vi blev stolta när Nicoles namn lästes upp...!
 
******
 
Innan kröningen tog vi en runda på Julmarknaden i parken,
 
såå mysigt med försäljning i de små röda stugorna.
 
Jag köpte ett tantförkläde som jag ska ta bild på sen när jag julbakar,
 
likadant som min mormor Gerda hade när hon levde.
 
Nu blir det lite kvällsmys här,
 
när maken som har jobbat hela helgen äntligen har kommit hem ♥
 
Ha en härlig kväll!
 
Kram
 
Fia
 
 

3 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Kan tänka mig att ni blev stolta!! såå söt Lucia!!

kram kram Sanne

G:a Affären sa...

Visst är det något alldeles speciellt med vårt Luciafirande, känner man sedan självaste Lucia så får man vara riktigt stolt. Så söt hon är!
Skridskorna från förra inlägget är så fina!

Kramar
Cia

Marie sa...

Lucia är en en mysig och stämningsfull tradition, extra roligt när man dessutom känner lucian.

Trevlig Helg!
Kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...