fredag 19 augusti 2011

Äppeltider

Vårt fina, knotiga gamla äppelträd har burit såhär fin frukt <3
Jag älskar vårt träd, hela verandan fick byggas så att trädet kunde stå kvar...



Nu har vi varit sugna på äppelkaka ett par dagar--och idag blev det äntligen tid över att baka;)

Fram med grejerna--äppeldelaren gick i två delar nästan direkt... Fick plocka fram kniven istället!
Var tvungen att testa silikonformen jag köpte på Gotland, har inte haft nån med "riktig" sockerkaksform förut. Gick riktigt bra, kunde dubblat satsen smet bara. Kakan blev kanske i minsta laget;))



Fin form iaf, ska bli gott till fredagsmyset...!

En inte bara snygg tvålkopp från Sockerklaras, utan användbar också. Lavendeltvålen används flera gånger dagligen...;)

Gjutjärnsurna från Zanslösa Ting, Malin rear för halva priset nu! Kika gärna in där,
alltid lika fint <3

Fredagskram till alla goa bloggisar, hoppas att ni får en härlig helg!

Fia
Posted by Picasa

10 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

God kväll du rara.
Ååå vad härligt med äppelkaka. Våra äpplen är också klara, får nog baka i morgon, hihi
Vilka fina saker du visar, nu ska jag allt kika in i rean;)
Ha en skönskön kväll!!
kramkram <3 nettan

Änglarum sa...

Hej Fia! så smaskigt med äppelpaj/äppelkakor mums.. här regnar det på tvären! så alla ljuslyktor lyser! fast vi bara är i Augusti.trevlig helg vännen! kramiz Jessica

loftkroken sa...

Nam nam så godt :)
Vi har eple tre i hagen vi også, så det blir vel noen eplekaker her også snart! Elsker eplekake og vanilje is :0
Ha en kjempekoselig helg

Take care <3

Bente

Johanna Stålros sa...

Så gott det ser ut! Fin form.Trevlig kväll. Kram johanna

dagdrömmar i vitt sa...

God kväll du rara.
Ååå vad härligt med äppelkaka. Våra äpplen är också klara, får nog baka i morgon, hihi
Vilka fina saker du visar, nu ska jag allt kika in i rean;)
Ha en skönskön kväll!!
kramkram <3 nettan

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Har datorproblem och har inte kunnat kika in här så ofta som jag velat. *suck!*

Kikar in för att önska dig en härlig helg! =)

Kram kram

HOUSE of ADELA sa...

Sååå fina bilder igen! Ser väldigt smarrigt ut!=) Hoppas du har en skön helg efter skolstart!

Kramar
Adela

freddesvitahem sa...

Vilken kaka. Äppeltider hör till.
Jag själv är inte så förtjust i äppelkakor i olika former men smulpaj med havre och kanel är den ende jag kan äta.
Måste kika in och se om något o fynda för halva priset.

Kraamis

Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Ser jättegott ut. Äpplena på vårt ena äppleträd var också mogna. Väldigt goda tyckte älgen, kvar till oss var endast nio stycken men det räckte till en äppelpaj som blev väldigt god. Jag tycker allt som kommer från den egna trädgården är såå gott t.o.m körsbärssylt:)
Ha en härlig fortsatt vecka.
Kram Berit

loftkroken sa...

Hei hei

Vil bare ønske deg en god kveld :)
Lykke til med skole starten !

Klem Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...