lördag 22 oktober 2011

Trappans tur...

Sötaste fönsterprydnaden...<3



Det var ändå dags att måla om trappan, som tidigare var renslipad o därefter laserad med Prästgårdsröd...
Man ändrar sig visst lite i smak med åren...;)

Goaste mannen kladdar på.
Detta projekt har pågått i en vecka, o legat i träda några dar eftersom vi jobbat så mycket.
Funkar att leva med, blir dock problematiskt när barnen har kompisar
 som ska ta sig upp o ner för trappan.
Men men, inget som absolut inte går att lösa:D

När vi väl målade trappan, upptäckte vi att de cremevita väggarna såg gula ut.
Sååå, vi snackar valuta för 10 l hinken med färg!



Visst blev det bättre?! En strykning kvar...
Nån som har nåt tips på något fint att hänga på väggen sen?
Vill inte sätta tillbaka IKEAhyllorna som tronade här innan...

Idag har vi fixardag, ska sätta upp innerfönster på verandan, måla o sätta upp fuskrullisar med änglar.
Dem får ni se när de, God bless, är uppe.
Ikväll är det fest hos nyårsgänget, vi har kickoff så vi är i gasen ända tills nyårsafton;))

Stor kram till er alla <3

Fia
Posted by Picasa

11 kommentarer:

Unknown sa...

Kära vita fjäll är vackra .....
Jag är säker på att du också kommer att hitta något underbart att hänga ....
Lycka till och god helg
Sabry!

Fia sa...

Tack--ha en härlig helg du också <3
Har testat översättningen här på sidan, men det funkar inte...
Får anlita lite hjälp här!
Kram fia

Änglarum sa...

Hej! skulle oxå vilja ha en vit trappa!! nu furu färg blä...åh vad skoj med baluns ;) ha en trevlig kväll! kramiz Jessica

Loella sa...

Godmorgon i söndagen! Lasse han är duktig med penseln :) Förstår att det är skönt att få det gjort och få en vit trappa....Ser ut att bli väldigt fint och tipsar dig lite om att hänga ngt/några fina klädesplagg på väggen....tar ju ingen plats "utåt" kanske ngn dopklänning, eller ngt fint i din garderob, ändras sen lätt efter behag....:)

Ha en ljuvlig underbar söndag, önskar jag kunde trycka på pausknappen lite och få den att stanna ytterligare ett par dagar..

Kramen Loellan

Anette sa...

Hejsan Fia
Oj de vart himlans snyggt med vit trappa:)
Vitfärg är nog de bästa som finns .
Ha en härlig dag ,själv åker jag snart till jobbet .
Kramen Anette

Tina sa...

Trappan ser ut att bli riktigt fin!
Härligt med en kväll tillsammans med vänner man gillar. Det är så värdefullt!

kram o ha en fin söndag

marie sa...

Blir verkligen FINT. Vi har en trappa vi med.... den har en limmad matta på sig :( Försöker tänka positivt - att vår fula matta åtminstone är ett riktigt bra halkskydd. Det tänket fungerar dock sämre och sämre ju större barnen blir. Har du erfarenhet av att få bort lim i trappor? Har bara hört att det i princip är omöjligt. Men vill JAG så SKA det gå ;)

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen jag älsakr din fina trapp. Vår var tidigare lackad furu, men slipades febrilt och blev vit. Det bästa jag gjort, men aldrig igen, hihi
Ja du jag har hängt en fin vit ram i trappan med hönsnät. Där har vi fäst sommarminnen. Då ser man dem varje gång man springer upp och ner...och det gör man ju några gånger per dag, hihi.
Ha det så gott och kramkram<3 nettan

Fia sa...

Hello Marie <3
Ja, jag gjorde ren den här trappen från lim o linoleum för sisådär 10 år sen...Först slet jag bort plast o list. Sen skrapade jag översta lagret med "päls" som var under mattan. Därefter körde jag varmluftspistol, ibland började det t o m glöda i luddet;)) Till sist var det Nisseskrapa o slipmaskin med grovt o sen fint sandpapper... Ingen barnlek, alltså, slet ut högerhanden den veckan det tog:( Tror det finns smidigare sätt, borde finnas nåt medel som löser upp limmet...?!
Ha det gott, ses imorrn!
Kram fia

marie sa...

Hua för det arbete som komma skall. Sätter nog Erik på det (genom muta) då han har starkare handleder än jag ;) Får undersöka vad som finns på medelfronten oxå. Ha en skön em/kväll nu.

HOUSE of ADELA sa...

SÅååå duktig man du har;) Den där L vill jag låna hem!=) Trappan blir ju superfin! Har en trist furutrappa hemma som t om en proffesionell målare har bävat för...;)

Kramar i massor♥
Adela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...