tisdag 13 mars 2012

Utflykt o äppelpaj ♥


I söndags bar det iväg upp på Hatten, där vi fick njuta av utsikten över nejden.

Det var verkligen vidunderligt vackert, fast vi höll på att blåsa bort...!



Det sägs att det är här trollen bor, o det är här de har sina skatter.

Här har de koll på allt vad människorna tar sig för;)


Här sitter Bergakungen himself, i nedförslut o fikanjut

Dock var vi lite nyttiga iaf, o åt fruktsallad först;)


Igår vankades det paj härhemma, först skulle jag göra knäckäppelpaj

men det blev lite för lite knäck så jag gjorde pajdeg också;))

Dubbelgott, kan man säga!

Älskar mina tallrikar med rosenknoppar som jag loppade i somras, 6 st för 35 kr.


Ikväll får det bli njut med fina inredningstidningen.


Älskar pastell, såå fint nu till våren, mot vitt o zink ♥

Skönt att det är tisdag, nu är det bara onsdagen kvar så är det nerförsbacke till fredag;)

Imorgon vankas det Nationella Prov på jobbet tillsammans med härliga elever.

Helt underbara att jobba med, faktiskt!

Ha en härlig kväll, alla sköningar därute;))

Kramkram

Fia ♥


3 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Vilken fin utsikt!
Låter gott med paj.
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Mitt liv som förskollärare sa...

Ja imorgon är det Nationellt prov i NO, jag får hålla tummarna för min lillsnutta. Många betyg som hänger där:)
Vacker utsikt, klart trollen bor uppe på berget:)

Kram/
Berit

Änglarum sa...

Hej! så smaskigt med Äppelpaj..nu blev jag sugen på det ;) ha en fin fortsättning på veckan!kram Jessica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...