lördag 29 september 2012

Skördefest är shoppingbäst ♥

 
Är på Skördefest på Öland o har verkligen fått
 
shoppingvaluta från första stund,))
 
Redan på första bakluckeloppisen vi hamnade på igår vid kl 11
 
hittade jag de finfina lådorna jag lagt mina fynd i...!

 
Lite senare hamnade vi på Gårdsbutiken i Algutsrum,
 
o där inhandlade jag smultron- o citronhonung ♥

 
På kvällen var vi på Ölands Örtagård, o där köpte jag te,
 
 nypon- o havtornsmarmelad o goda kryddor;))

 
Smultronhonungen i närbild, lite disco-fever, eller hur??!

 
Surdegsbröd med pumpakärnor från Mormors Kaffestuga,
 
ett måste till goda marmeladen o teet ♥


 
Lådfynd i närbild, hade köpt fler om de inte tagit för stor
 
plats i bilen;))
 
******
 
Här nere på öland lever vi all välmåga,
 
morsan går all in o har redan bjudit på trattissoppa med hembakt bröd,
 
köttfärsrulle, blåbärspaj, toscatårta, butterkaka, drömmar o tacos...!
 
Vi behöver inte gå hungriga iaf;)))
 
Hoppas ni har en härlig helg,
 
imon kommer fler bilder !!
 
Kram
 
Fia ♥

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! så skoj med rapport från Öland ;=) härlig shopping.kram Jessica

Tina sa...

De där fina pepparkaksburkarna har jag sett lite var stans på bloggarna. Fler blå än rosa, så fin den är!

kram

Unknown sa...

Hej!
Vilka superfynd, underbara lådor. Förstår att du inte kunde låta bli dem. Brödet ser jättesmarrigt ut. Låter som ni har en alldeles ljuvligt härlig helg.
Kram/
Berit

HOUSE of ADELA sa...

Men ååå så mycket mysigt du har shoppat!! Ta med mig nästa gång?!!:))
Kan tro att Öland var härligt den här helgen!

Kramar ♥
Adela

Fia sa...

Ja, burken var allt ett riktigt fynd, inköpt på Gårdby café - & lanthandel;)) o full med pepparkakor as well <3

Otaliga projekt sa...

Hej Fia!
Hittade hit via din FB-sida. Så nu finns du i min Bloglovinlista. Nu ska jag kolla runt lite här sen är det dags för gymet, där jag allt som oftast stöter ihop med en väldigt flitig mamma.....(Ja, din då alltså:))
Må så gott.
En stor kram för att det var så länge sen!
Sarah

vitapusselbitar by me sa...

Burken var så ljuvlig!
Super fin!
Önskar dig en fin Tisdag
Kram elle
"Ska se mig om kring inne hos dig!" bor inte allt för långt i från din heminredningsbutik i Eksjö. :)

Anonym sa...

Hej Vännen och tack för din lilla hälsning! Jag tror att det ska gå bra att beställa från sommarkatalogen (gjorde en provbeställning på mig själv för säkerhets skull och det verkade fungera...) om varan inte är slutsåld, förstås. ;)
Just nu har jag 6 partyn inbokade och ytterligare 2 vänner funderar på datum. Förhoppningsvis blir det nog fler bokningar när jag väl åker ut på visningar där fler kan anmäla sig. =)
Om du vill handla kan du skriva ner produktnumret + antal och mejla till mig. Har du vänner som vill handla? Frakten blir billigare om ni är 3 eller fler som går ihop om frakten, då blir den 49 kr/pers istället för 119 kr/pers. Mejla mig så skickar jag mer information.

emma.warnstrom@zbh.se

Kram Emma - Emmas vita drömmar
Zelected by Houze

Anonym sa...

Hej! Det går tyvärr inte att handla från zbh's sommarkatalog, sorry. :(
Kram Emma - Emmas vita drömmar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...