lördag 21 april 2012

Kökets lilla vitrin


Såhär ser mitt lilla vitrinskåp i köket ut.

♥ it!


Härinne står mina älsklingskoppar,
finaste glasen o Leilas böcker;)


Älskar fins porslin, särskilt om det ser lite handgjort ut.
Romantik är inte heller fy skam,
man tackar ju inte nej till rosor precis...;))


I fredags blev vi bjudna på suveräna cupcakes på jobbet,
Malin bjöd på Leilas morotscupcakes med limefrosting.


Finns det nåt godare??


Lite auktions- och loppisglas,
o mitt bland dem ett par bleckburkar.
Sötaste kaffekopparna också,
rosa med guldroshandtag.


Perfekta burkar att ha téet i,
kommer från Magasin Krantz.
Billiga var de också, tror de kostade 29 kr/st.


Härligt att vara back in blogglandia igen efter en hektisk vecka;))
I tisdags var jag på föreläsning med Babben Larsson, och hon var jättebra!!
Hon varvade skämt, allvar och goda råd på ett alldeles fantastiskt bra sätt.
Som jag mår just nu så kan jag tillämpa flera av råden pronto ♥

***

Idag har det varit lite varmare väder, så jag har börjat påta en aning i trädgården.
Härligt!!

Nu väntar kvällsmat o en härligt lugn lördagkväll...

Kram

Fia

5 kommentarer:

Tina sa...

Kärlek är aldrig fel och de får gärna stå i skåpet hos mig med!
Ditt porslin är så fint, förstår det här med handgjort. Det är en viss känsla med det! Minnen är också viktiga i mitt skåp..

Söndagskram

Anette sa...

Fina saker i vitrinskåpet:)
Påta i trädgården hade jag också velat göra ..men i går va de snö på backen igen och idag är de jobb hela dagen :(
Ha en härlig söndag och hoppas du kommer ut i trädgården.
Kramen Anette

HOUSE of ADELA sa...

Jättefint porslin och som hela ditt mysiga kök är! Hoppas äntligen på lite mer värme så man kan påta lite...för min del i krukor men ändå;)

Ha en mysig söndagskväll nu sötFia♥

Kramar
Adela

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har:) Jag tänkte följa men hittar varken twitter eller FB härinne??

Vill du ha inrednings-inspiration samt delta i en tävling kan du kolla in min blogg:)
Ha en kanonvecka

LOVE Maria på inredningsvis

Mitt liv som förskollärare sa...

Jättefina kökssaker.
Du har en vinst hos mig om du vill:)
Skicka din adress till min mail bara .
Hoppas du har en fin helg fina du.
Kram/
Berit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...