lördag 25 februari 2012

Farbror Frippes skafferi


Minns ni honom??
Martin Ljung hade ett barnprogram en gång i tiden som hette Farbror Frippes skafferi;))
Där öppnade han en massa burkar som innehöll olika små tecknade filmer o barnvisor.

***

Skulle kunna göra ett sånt program härhemma, älskar plåtburkar och har en hel drös <3


De här godbitarna kunde jag bara inte motstå, hittade dem på
HeddaGretas affär 
här i stan, en liten butik med fina kläder o hemtrevliga prylar.


Fick mina fina önskemuggar till slut, de kom med tomten (där jag knäckar extra ibland;)


En liten vy över dem som jobbar hårdast härhemma--KitchenAidMoccaMaster <3


Ja, såhär härligt rörigt är det på ena sidan köket--ibland är det skönt att inte allt är vitt (ibland inte...)!

***

En härlig lördag har det varit; innebandymatch på Olsbergs Arena o därefter småpyssel o slappande härhemma. En perfekt dag med andra ord...
Det enda som saknades var lite shopping,
tur vi får lön på måndag så man kan åka o köpa lite fräscha växter till fönstrena;))

***

Ikväll blir det "mello" igen, de verkar ha slängt in hela eliten att tävla mot varann.

Spännande...!!

Ha en härlig kväll <3

Kramkram

Fia

7 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Härliga hyllor med fin fina saker i.
Jo jag minns allt.
Sedan var det väl Humle och Dumle också eller var det i ett annat program?
Ha en skönkväll
annika

Camilla Ovesdotter sa...

Hsha farbror Frippes skafferi älskade jag när jag var liten. Tittade på det som vuxen igen, med höga förväntningar, och blev så besviken så. ASG.
Du har så fint hos dig min vän, alltid. Ska bli kul när vi kommer neråt nästa gång och se hur ni har det. Kramar i massor

Tina sa...

Så fina burkar!
Jag har inte tittat på tv:n alls och tydligen missat Danny...

kramen

HOUSE of ADELA sa...

Sååå fina burkar! Oops har nästan glömt bort Hedda Gretas, måste in och kika;) Ditt kök är så fint, jag vet nog minsann=)Gillar blandningen av porslinet. Här är det jobbnatt så jag har missat hela Mellon!

Kramar
Adela

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag får också lön imorgon, och den är efterlängtad, är luspank!
Så fint du har i köket, lite färg behövs, så jag tycker det var bara fint.
Jättesöta koppar med blommorna och dina vita burkar lika fina dom.
Ha en solig skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Nog minns man Frippes skafferi ;) vad fort det går ännu en helg till ända, ha en fin Kväll! kram Jessica

Anna sa...

Visst minns man Farbror F:-) Blev besviken på mello i lördags och nu håller jag tummarna för Loreen i finalen.

Kram
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...