fredag 21 september 2012

Plommonrace

 
Fick härom helgen denna jättekorg med plommon från Ölandsträdgården;)
 
Snacka om att tacka o ta emot ♥

 
Helt perfekta, hur goda som helst!

 
♥ plommonmarmelad, så jag satte igång med först 1 kg plommon,
 
o den marmeladen blev så bra att jag gjorde på ett kg till...

 
Efter lite spontanbesök av fler som älskar plommonmarmelad hade det gått åt en o annan burk..;)
 
Som ni kan se kom jag på den lysande (!) idén att använda mina gamla ljusglasburkar,
 
är väldigt nöjd med resultatet ;))

 
Sista smårosorna o luktärterna, såå fina o tacksamma blommor ♥

 
Vackraste är nog knopparna ändå ♥♥
 
 
Äntligen fredag (igen),
 
stor kram till er alla!!
 
Fia

2 kommentarer:

Mitt liv som förskollärare sa...

Härligt med plommonmarmelad, lite ovanligt. Här har vi mumsat plommonen rakt upp och ner i år, men fått en burk plommonchutney av svärmor och någon annan burk där hon blandat i kanel. Smakar väldigt mycket jul, så den borde inte öppnats ännu:)
Ha en superskön helg.
Kram/
Berit

Tina sa...

Så gott det ser ut, vilken plommonskatt du kan plocka fram i vinter!

Trevlig helgkram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...