söndag 19 juni 2011

Matsalsfix

Håller på att greja i matrummet, här en fransk spegel som får sitta kvar tills vidare...

Här ska Fornasetti-tapeten målas över, det räcker att den är enbart inne i köksdelen, dvs till vänster om...



...kylskåpet!



Kombinerat köks- & matsalsbord (auktionsfynd) tillsammans med matta (Tradera) & rokokostolarna.

Posted by Picasa
Här är andra fönstret i matrummet, det var en befrielse att ta bort de murriga Jeanne D´Arc gardinerna och släppa in ljuset!

Idag har det ösregnat hela dan här, så det har blivit lite presterat på fixa-listan. Jag hade ju tänkt måla lite också, men givetvis glömt att köpa grundfärg till att använda inomhus (trodde nog vi hade lite kvar, skulle ha kollat;)
Jag har varit inne på Fröken Ankers blogg (som jag har länkat till under rubriken "tävling" nedan), och kollat upp vilken inredningstyp jag är.
Riktigt kul, klicka in på hennes länk så kommer ni vidare.
Själv var jag en "French Eclectic" blandat med lite "Cottage Chic". Riktigt spännande;)
Kram fia

2 kommentarer:

Mitt liv som förskollärare sa...

Jag gillar kylskåpet mycket.
Ha det bra så länge.
Kram Berit

Frøken Anker sa...

Hej Fia

Tak for din hilsen og linket.

Da jeg så, at du ville male tapetet over, tænkte jeg, at det var en joke. Det er da det fedeste tapet, jeg længe har set. Og så med de to blomster, der danner et par briller opg en mustache. Må jeg låne billedet?? - det må jeg bare vise til andre.
(jeg linker naturligvis til din blog )

Hav en dejlig ny uge
Birgitte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...